Zanzibar - Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Viola Philippens - WaarBenJij.nu Zanzibar - Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Viola Philippens - WaarBenJij.nu

Zanzibar - Livingstone

Door: Viola Philippens

Blijf op de hoogte en volg Viola

11 April 2013 | Zambia, Livingstone

Djambo = Hallo!

Ondertussen zijn we al weer 6 dagen verder. Helaas kan ik de afgelopen dagen in Zanzibar heel kort samenvatten. We zijn alle drie ziek geweest. Buikpijn, flinke diarree, overgeven, hoofdpijn, etc. Chris was, zoals ik al eerder vertelde, vanaf vrijdag ziek en ik ben vanaf zaterdag ziek geworden. We konden niks anders dan in bed liggen, op het strand liggen en op de wc zitten of er boven hangen!
We hebben alle lekkere maaltijden en drankjes aan ons voorbij moeten laten gaan en hebben op brood en water geleefd. (Misschien moet ik dan toch nog terugkomen op mijn opmerking in mijn vorige verslag over de kilo’s, hihi!)
Het was natuurlijk flink balen, omdat we nog veel mooie dingen in Zanzibar wilden zien! Dit hebben we allemaal niet meer kunnen doen. We knapten niet snel genoeg op en Kevin werd op maandag ook ziek. Tijd om een bezoekje te brengen aan de dokter! We hebben ORS en zinksulfaat tabletten gekregen. (Ik had zelf ook ORS en immodium meegenomen en bij mij sloeg dat goed aan, maar bij Chris niet).

Dinsdag: ging het gelukkig al weer ietsjes beter en zijn we weer richting Dar Es Salaam vertrokken. Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik blij was dat we weer richting Zambia gingen. De temperatuur was erg onaangenaam. Bloedheet, vochtig en benauwd. Dat is niet fijn als je je zo slecht voelt.
De taxi heeft ons rond 10.30u naar de boot gebracht. Helaas was de bootreis niet echt bevorderlijk voor mijn misselijkheid en reisziekte. Het was erg stormachtig op zee en ik had af en toe het idee dat de boot los kwam van het water! Ik was dan ook erg blij toen we weer op het vaste land stonden in Dar Es Salaam!
De taxichauffeur van het motel stond ons gelukkig al op te wachten. Hij heeft ons naar het Transit Motel vlakbij het vliegveld gebracht en daar hebben we de rest van de dag rustig aangedaan. In de hoop dat we genoeg opgeknapt waren voor de vliegreis.

Woensdag: werden we om 04.30u ‘s morgens naar het vliegveld gebracht. Ik voelde me nog steeds beroerd en was benieuwd hoe de vliegreis ging verlopen. We zijn om 06.50u, met South African Airways, richting Johannesburg vertrokken. Daar hebben we een uurtje moeten wachten en toen zijn we met een paar minuten vertraging in 1,5uur naar Livingstone gevlogen.
Om 13.30u stonden we weer met beide voeten op onze vertrouwde Zambiaanse bodem. Wat was dat fijn! We hebben in de vlieghaven een dubbel visum gekocht, zodat we nog naar het Chobe National Park in Botswana kunnen gaan.
De taxichauffeur stond ons al weer op te wachten en toen alle mensen gearriveerd waren, zijn we vertrokken richting Jollyboys.
Jollyboys is echt een gigantisch backpackershostel dat is aangekleed op Afrikaanse wijze. Een bar, restaurant, keuken, zwembad, ‘chill-ruimtes’ en zelfs een kleine camping! Vanuit Jollyboys worden vele mooie excursies georganiseerd om Livingstone en alle andere mooie plaatsen er om heen te bewonderen.

Onze planning:
- Donderdag hebben nog een rustdag (om helemaal op krachten te komen).
- Vrijdag vertrekken we om 07.00u richting het Chobe National Park in Botswana. Hier zullen we twee dagen op safari gaan en overnachten in een tent in de ‘bush’.
- Zondag gaan we naar de Victora Falls.
- Maandag gaan we op de rug van een olifant op avontuur.
- Dinsdag gaat Kevin weer richting Lusaka en Mpongwe en wij hebben dan onze laatste dag om te genieten in Livingstone.
- Woensdag vertrekken Chris en ik met het vliegtuig richting Lusaka.
- Donderdag vertrekken we met het vliegtuig vanuit Lusaka richting Londen en van Londen naar Schiphol. We zullen daar rond 22.00u landen.

We gaan er de laatste dagen nog iets moois van maken! Voor we het weten is het voorbij en zitten we weer in Nederland! Maar ik heb wel gehoord dat het weer ook in Nederland beter wordt! Wij zullen in ieder geval de zon meenemen!

Tot snel!

Heel veel groetjes,
Viola



  • 11 April 2013 - 12:06

    Vivianne:

    Hi Viola,

    Ow wat jammer dat jullie ziek waren!
    Maar gelukkig niet ziek naar de Vic Falls en Chobe!
    Have fun daar en geniet van de laatste dagen!

    en ehm.. idd .. NEEM WAT ZON EN WARMTE MEE NAAR NL!

    XX Vief

  • 11 April 2013 - 13:07

    Karin Heerkens:

    Hoi Viola

    Wat een pech zeg dat jullie nunet ziek geworden zijn. Ik hoop dat de komende dagen toch nog wat goed kunnen maken en dat jullie het toch allemaal goed af kunnen sluiten met nog wat mooie dingen.
    Verder alvast een goede en veilige treugreis!
    xxkarin

  • 11 April 2013 - 13:45

    Leon Souren:

    Hallo Viola,

    Wat vervelend nu voor je/jullie. Hopenlijk duurt het allemaal niet te lang zijn er nog een paar fijne, leuke dagen.
    Alvast een fijne thuisreis. Ik heb genoten van de verhalen en misschien kunnen we binnenkort ook nog eens bijpraten als je weer op de opleiding bent.

    Groet,
    Léon

  • 11 April 2013 - 14:27

    Je Pa:

    Dag schat, helaas voor jullie alledrie, dat ziekzijn en het gemis van al het moois, maar niet getreurd, jullie gaan nog zoveel prachtige dingen zien en beleven! Geniet en tot over een week.xxx

  • 11 April 2013 - 18:34

    Marjo Massot:

    Lieve Viola.
    Geniet nog van jullie laatste spannende dagen. Heel jammer en vervelend dat jullie zo ziek waren! Ben benieuwd naar je verhalen over jullie laatste vakantiedagen. Alvast een goede reis terug gewenst, ook weer heerlijk als je Martijn en je moeder,zus en broer ziet!!
    Dikke knuffel, Marjo

  • 14 April 2013 - 11:00

    Twan Brouns:

    Beste wereldreizigers,

    Ik alle rust vanmorgen jullie reisverslagen kunnen lezen.
    Mooi laatste dagen in Mpongwe, tot de verbeelding sprekende treinreis, min of meer geslaagd verblijf op Zanzibar en nu hopelijk nog enkele prachtige dagen in en rondom Livingstone. Hoe was de safari in Botswana? Tjonge jullie maken het toch maar allemaal mee.
    Vandaag vertrekken Jacques en Tamara naar Zambia, en Ton is er al, maar dat wisten jullie natuurlijk al. Er zijn drie nieuwe kandidaten voor Mpongwe voor volgend jaar. Ton is op de hoogte hiervan. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen als je terug bent. Heel veel groeten aan Kevin bij het vervolg van zijn stage en veel succes gewenst met het project. Voor Viola en Chris: mooie afronding van jullie Afrika-avontuur en een veilige terugreis naar Nederland.
    We spreken elkaar binnenkort weer in Sittard.

    Hartelijke groet,

    Twan

  • 14 April 2013 - 11:29

    Gerda:

    Hoi Viola ,

    Wat een pech dat jullie zo ziek waren !
    Geniet nog van de laatste dagen in Afrika.
    Goede reis en de lente is hier eindelijk begonnen !
    Verheug mij om je weer te zien.

    Lieve groetjes,
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Viola

Buitenlandstage Zambia 2013 Minor Internationalisering

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 9694

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: